Ob dnevu Zemlje smo se z učenci 9. razredov v okviru tehniškega dneva posvetili našemu planetu – edinemu, ki ga imamo. Dan smo obeležili z vrsto poučnih in ustvarjalnih delavnic, v katerih so učenci raziskovali vpliv človeka na podnebne spremembe in iskali rešitve za bolj trajnostno prihodnost.
Ogledali smo si dokumentarni film o izkoriščanju gozdov za potrebe pohištvenega podjetja Ikea, kar je sprožilo živahno razpravo o odgovorni potrošnji. V vlogi “zelenih urbanistov” so učenci snovali predloge za ozelenitev mestnih ulic, saj drevesa niso le lepa, ampak tudi učinkovita pri zniževanju mestnih temperatur.
Sledila je ustvarjalna delavnica, kjer so izdelovali plakate s konkretnimi predlogi, kako lahko vsak posameznik prispeva k manjšemu obremenjevanju planeta.
Posebej navdušujoč je bil del dneva, ko so učenci s pametnimi telefoni odšli na teren. S pomočjo aplikacij Lokalne zanimivosti in Za boljši kraj – Uporabna geografija so v soseski opazovali ter beležili zanimivosti in pomanjkljivosti. Njihova opažanja in fotografije so bila že v nekaj sekundah po vnosu vidna na zemljevidu.
Na koncu so učenci izračunali še svoj osebni dan ekološkega dolga ter primerjali ekološki in ogljični odtis svojega življenjskega sloga z bolj trajnostnim. Spoznali so, da ima vsak korak, pa naj bo še tako majhen, velik vpliv.
Imamo samo en planet, zato z njim ravnajmo skrbno.
Vodja dejavnosti: Katarina Volčini Ratajc









